ВЗАЄМОДІЯ ЦЕНТРІВ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ І СУМСЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

ІВІ для інтервю crСьогодні ми спілкуємося з проректором з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського обласного інститута післядипломної педагогічної освіти, доктором педагогічних наук, доцентом Удовиченко Іриною Віталіївною щодо співпраці новостворених центрів професійного розвитку педагогічних працівників та Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, про робочі плани та перспективи.

– Шановна Ірино Віталіївно, розкажіть, будь ласка, про завдання центрів професійного розвитку педагогічних працівників та відмінність їхньої роботи від діяльності районних (міських, територіальних громад) методичних кабінетів.

– Діяльність Центрів професійного розвитку педагогічних працівників унормована Положенням про центр професійного розвитку педагогічних працівників (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. № 672) та спрямована на сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їхню психологічну підтримку та консультування. Центри професійного розвитку педагогічних працівників, відповідно до покладених на них завдань: узагальнюють і поширюють інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників; координують діяльність професійних спільнот педагогічних працівників; формують та оприлюднюють на власних веб-сайтах бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації (веб-ресурси), необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників; забезпечують надання психологічної підтримки педагогічним працівникам; організовують і проводять консультування педагогічних працівників.

– Які основні напрями консультування педагогічних працівників? Відомо, що відмінність центрів і методичних кабінетів – відсутність контролюючих функцій, зменшення кількості звітної документації.

– Так, головне функціональне призначення центрів – надання консультативних послуг педагогічним працівникам, зокрема з питань: планування та визначення траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників; проведення супервізії; розроблення документів закладу освіти; особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання; упровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.

– У якому форматі проходить співпраця Сумського обласного інституту післядипломної освіти й новостворених центрів? Які заходи Ви як проректор вирішуєте у ході професійної взаємодії з колегами?

– Станом на кінець 2020 – початок 2021 рр. співпраця Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та центрів професійного розвитку педагогічних працівників полягає у реалізації 3 напрямів:

1) нормативно-правового – доведення до відома працівників центрів професійного розвитку педагогічних працівників вимог чинного законодавства за напрямом діяльності; з цією метою нами на сайті Сумського ОІППО на мобільній «Сторінці методиста» створено рубрику «Директору ЦПР ПП», де у відкритий доступ виставлено все документування діяльності Центрів професійного розвитку педагогічних працівників (далі – ЦПР ПП); окрім того, систематично Сумський ОІППО на місця направляє листи-роз’яснення щодо функціонування ЦПР ПП;

2) статистично-інформаційного, що полягає у зборі аналітико-статистичної інформації процесу створення центрів на місцях, ознайомлення з цією інформацією суб’єктів діяльності; так, станом на 01.04.2021 в області створено 22 центри професійного розвитку педагогічних працівників;

3) модераторсько-організаційного: організовано тематичне навчання «Організація функціонування центрів професійного розвитку педагогічних працівників», яке пройшли 35 педагогів, опанувавши 5 блоків інформації, що становить 1 ECTS (30 год), та за результатами навчання отримали сертифікати; окрім того, з метою партнерства та ефективної взаємодії укладаємо договори про співпрацю Сумського ОІППО та ЦПР ПП. Подальшу співпрацю ми плануємо реалізовувати за цими напрямами, на основі двустороннього співробітництва, де базовими є «інформування» – «навчання» – «зворотна взаємодія».

– Ірино Віталіївно, Ви виступали модератором першого обласного тематичного заходу для ЦПР ПП. Розкажіть, на який контингент був розрахований захід і хто виступив у ролі лекторів едукації?

– Участь у тематичному навчанні взяло 35 попередньо зареєстрованих слухачів – педагогічних працівників (директори, консультанти, психологи ЦПР ПП; спеціалісти відділів освіти). Навчання проходило у період 25-28.01.2021 за тематичними блоками та їх складовими, зміст яких розкрили лектори, зокрема: структурно-організаційний та фахово-фасилітаційний блок – Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського ОІППО, доктор педагогічних наук, доцент; конструктивно-функціональний блок – Рябуха А.П., начальник управління Державної служби якості освіти у Сумській області та Грицай С.М., проректор з наукової роботи Сумського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент; юридично-правовий блок – Шаповал М.Д., головний спеціаліст-юрисконсульт Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та Єшенко С.Ю., начальник відділу правової, кадрової, організаційної роботи Сумського ОІППО; фінансово-економічний блок – Шевченко О.І., провідний економіст з праці бухгалтерської служби Сумського ОІППО.

– Отже, зміст заходу передбачав різновекторну інформацію?

– Так, відповідно до програми заходу, слухачі опанували 5 змістових блоків: конструктивно-функціональний; структурно-організаційний; фахово-фасилітаційний; фінансово-економічний; юридично-правовий. Ми ставили собі за мету - довести до відома учасників послідовність усіх дій та процедур – від створення (нормативно-правове, юридично-правове, фінансово-економічне забезпечення) до функціонування (структурно-організаційне забезпечення) ЦПР ПП.

– Чи була представлена, у рамках тематичної едукації, практична складова роботи? Якщо так, то у якому форматі?

– Усі учасники заходу не були пасивними слухами. Досвідом роботи щодо створення першого в Сумській області ЦПР ПП, у рамках програми четвертого дня навчання, з учасниками едукації поділилася Сахно О.І., директор КУ «Новослобідський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Новослобідської сільської ради; інформацією щодо атестації педагогічних працівників – Брянцева С.М., директор КУ «Путивльський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Путивльської міської ради.

– Що Ви плануєте у своїй подальшій роботі?

– За результатами проведеного заходу ми маємо виключно позитивні відгуки учасників, але й бачимо шляхи подальшого удосконалення. Можна сказати, що за результатами навчання та за побажаннями учасників ми створили відповідну Viber-спільноту та працюємо над друком каталогу ЦПР ПП Сумської області.

– Які перспективи подальшої співпраці з центрами та чи є заплановані спільні заходи на майбутнє?

– Так, ми плануємо наступний захід для ЦПР ПП, із якими у нас (Сумський ОІППО) підписано угоди про співпрацю, а станом на квітень     2021 р. таких уже нараховується 12 суб’єктів.

– Шановна Ірино Віталіївно, дякуємо за змістовну розмову та розраховуємо на подальшу співпрацю!

Для журналу  "Освіта Сумщини" спілкувалась Ганна Панасюра.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO