РОЗВИТОК МІДІАКУЛЬТУРИ ЧИТАЧА ПІД ЧАС ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ БІБЛІОТЕКАРІВ
Відповідно до плану роботи КЗ СОІППО 04.04.2022 розпочалися курси підвищення кваліфікації бібліотекарів закладів освіти різного типу з дисципліни «Теорія і методика бібліотечної й архівної справи» (04.04-08.04.2022 – настановна сесія) в онлайн форматі на платформі TEAMS.
Метою курсів підвищення кваліфікації бібліотекарів є забезпечення безперервної післядипломної освіти, підвищення професійної компетентності та фахового рівня бібліотекарів щодо здійснення процесу забезпечення бібліотечно-бібліографічної компетентності здобувачів освіти.
Куратор групи, завідувач кафедри ТМЗО, кандидат педагогічних наук, доцент Сєрих Лариса Володимирівна розпочала курси з привітання й побажання слухачам успішно пройти підвищення кваліфікації в такий нелегкий для країни час.
Під час настановного заняття Лариса Володимирівна ознайомила слухачів з графіком роботи на курсах підвищення кваліфікації бібліотекарів; викладачами курсу, які забезпечують професійну підготовку внаслідок поглиблення, розширення знань та вмінь, а також формування методологічної та теоретичної компетентності, поглиблення соціально-гуманітарних і психолого-педагогічних знань, формування вмінь використання новітніх освітніх та інформаційно-комунікаційних технологій; основними завданнями, які пропонується розв’язати бібліотекарям під час навчання. Підвищуючи кваліфікацію, бібліотекарі мають по-новому поглянути на власну роботу, надбання, які вже в них є та презентувати власні доробки під час навчання, а також обговорити перспективи існування бібліотеки в інфомедійному просторі та розвитку читацької компетентності здобувачів освіти, поділитися своїм досвідом роботи для нашої спільної справи у вихованні медіакультури читача.
Оскільки, сьогодні бібліотека стоїть на порозі нових змін, а основним завданням НУШ є підготовка людини, яка здатна організовувати свою самоосвіту: уміння шукати, аналізувати, засвоювати отриману інформацію, то саме бібліотека забезпечує здобувачів освіти практичними навичками, вміннями шукати потрібну інформацію та працювати з нею, адже вони абсолютно необхідні, як запорука застосування теоретичних знань на практиці і навчання протягом усього життя.
Після заповнення облікових карток та вибору назв статей, які бібліотекарі презентуватимуть під час екзаменаційної сесії (10.05-12.05.2022), слухачі виконували цікаву й водночас відповідальну роботу під час педагогічної практики.
Слухачам потрібно було скласти мотиваційне есе за орієнтовним планом учасника всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека». Працюючи над есе, слухачів мали відповісти на низку питань:
- Причини, які спонукали мене взяти участь у конкурсі?
- Що я чекаю від нього?
- Чому саме моя робота має перемогти в конкурсі?
- Моє бачення місії бібліотеки. Якою я бачу бібліотеку свого закладу освіти через 3 роки?
- Що для цього треба зробити? Що вже зроблено?
- Які мої основні досягнення? Чим я пишаюся?
- Яким чином я підвищую свій професійний рівень?
- Які курси (очні, дистанційні) я пройшла, які науково-методичні заходи відвідала?
- Чого можу навчити своїх колег? Яким досвідом готова поділитися?
Складання мотиваційного есе та підвищення кваліфікації за оновленим планами й програмами дозволить бібліотекарю усвідомити перспективи й пріоритети бібліотечної справи, набути вмінь взаємодіяти, працювати в команді, складати індивідуальні плани роботи за сучасними тенденціями, підвищити власний фаховий рівень та професійну компетентність.