ПРОФІЛАКТИКА ДИТЯЧОЇ АГРЕСИВНОСТІ ТА ЖОРСТОКОСТІ (БУЛІНГУ) В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Відповідно до плану роботи комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти з 7 по 9 червня 2021 року педагоги різних спеціальностей мали можливість навчатися на курсах підвищення кваліфікації за темою «Профілактика дитячої агресивності та жорстокості (булінгу) в освітньому середовищі» (куратор групи – Єфремова Г. Л., кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту; викладач курсів – Сидоренко Н. В., кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту).
Мета курсів полягала в тому, щоб ознайомити педагогів області з ефективними шляхами профілактики та подолання дитячої жорстокості (булінгу) в умовах сучасної школи, виокремлення ефективних технологій превенції девіантної поведінки (правопорушень) серед неповнолітніх в освітньому середовищі.
Під час занять вчителі отримали можливість вдосконалити свої знання щодо особливостей виховної взаємодії та превенції девіантних, агресивних та аутоагресивних форм поведінки сучасної молоді; формування соціальних норм та моделей волевиявлення, ціннісних орієнтирів та готовності до соціальної самореалізації особистості в сучасних умовах розвитку суспільства. Слухачі курсів набули досвід застосовування індивідуальних програм профілактики відхилень та використання інноваційних технологій роботи з дітьми, які мають поведінкові особливості. Окрема увага на заняттях була приділена технологіям розвитку емоційного інтелекту, як засобу розвитку емпатії, толерантності, взаємоповаги та профілактики булінгу в учнівських колективах.
Організація інтерактивних занять з елементами тренінгу, використання сучасних педагогічних методів та прийомів, залучення вчителів до виконання творчих завдань дозволило реалізувати весь потенціал даних курсів.
У процесі діалогового спілкування і колективної праці, вчителі відмітили інноваційну спрямованість та компетентнісний зміст курсового навчання, висловили спільну думку щодо необхідності впровадження отриманих знань у власній професійній діяльності.