ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

golovnaСтало доброю традицією проведення кафедрою педагогіки спеціальної освіти та менеджменту комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти щорічної конференції, присвяченої дослідженню стану розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти, адже це питання на сьогоднішній день є досить актуальним – зростає швидкоплинність соціального часу, сучасність вимагає набуття педагогами нових компетентностей, знань, умінь та навичок.

27 травня 2021 року кафедрою педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту було проведено V Усеукраїнську науково-практичну конференцію «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти», в якій узяли участь 200 дослідників з різних міст України: Київ, Дніпро, Харків, Запоріжжя, Полтава, Біла Церква, Херсон, Хмельницький, Житомир, Чернівці, Одеса, Суми, Тячів (Закарпатська область), Чортків (Тернопільська область), Словʼянськ (Донецька область). 

Співорганізаторами конференції стали: Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Сумський державний університет, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, Запорізький національний університет, Національний університет цивільного захисту України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, Херсонська академія неперервної освіти, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського.

Пленарне засідання урочисто відкрив ректор комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент Юрій НІКІТІН.

Модератор конференції – Галина ЄФРЕМОВА, завідувач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Інституту, кандидат педагогічних наук, доцент, акцентувала увагу учасників на необхідності підготовки вчителів до педагогічної діяльності, необхідності психологічного супроводу формування їх професійних компетентностей та організаційно-педагогічного забезпечення інноваційного розвитку післядипломної освіти на засадах компетентнісного підходу.

Проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Сергій ГРИЦАЙ у своїй доповіді актуалізував питання розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти, висвітливши досягнення Інституту у реалізації науково-дослідної теми «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти», затвердженої Міністерством освіти і науки України.

Із особливостями формування управлінської компетентності сучасних менеджерів освітньої галузі у системі післядипломної педагогічної освіти ознайомив учасників конференції Григорій БІЛЯНІН, директор Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, кандидат педагогічних наук, доцент, визначивши основні складові управлінської компетентності: нормативно-правова; стратегічне управління закладом загальної середньої освіти; стратегічне управління персоналом; забезпечення освітнього процесу; моніторинг діяльності закладу загальної середньої освіти; забезпечення внутрішньої системи якості освіти; лідерська; емоційно-етична; педагогічне і соціальне партнерство; здоровʼязбережувальна; інклюзивна; проєктувальна; інноваційна; рефлексивна; інформаційно-комунікативна, а також здатність до навчання впродовж життя.

Алла РЯБУХА, начальник управління Державної служби якості у Сумській області, висловила подяку Сумському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти за співпрацю у розбудові якості освіти в регіоні, а також висвітлила особливості проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти, наголосивши на необхідності підвищення якості освітнього процесу шляхом формування освітнього середовища закладу освіти, системи оцінювання здобувачів освіти, управлінських процесів, педагогічної діяльності працівників закладу освіти, здатних сформувати компетентності та наскрізні уміння здобувачів освіти.

Перший проректор КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук, професор Ірина ЖОРОВА відзначила необхідність формування нових компетентностей в системі неперервної, післядипломної педагогічної освіти, що сприятиме реалізації реформ в освітній галузі.

Тетяна ЛАДИЧЕНКО, завідувачка кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, кандидат історичних наук, професор, висвітлила компетентнісний потенціал сучасних підручників з історії та особливості його використання в освітньому процесі.

Доцент кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук, доцент Яніна КАМБАЛОВА розкрила основні завдання позашкільної освіти, а також наголосила на необхідності розбудови та реформування системи позашкільної освіти, особливо звертаючи увагу на формування компетентностей споживачів освітніх послуг, їх соціалізацію.

Із особливостями компетентнісного підходу у вимірі дорожніх карт ознайомив учасників конференції Михайло ЖУК, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО, кандидат філософських наук, доцент.

Необхідність використання ментальних карт як засобу інтеграції знань презентував доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Інституту, кандидат педагогічних наук, доцент, Заслужений вчитель України Олексій ГИРЯ.

Старший викладач кафедри освітніх та інформаційних технологій Михайло НІКОЛАЄНКО наголосив на необхідності упровадження цифрової освіти на засадах компетентнісного підходу, використовуючи в освітньому процесі онлайн-сервіси, які дають змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, вікторини, обговорення, опитування тощо.

Конференція охопила роботу 10 секцій, кожна з яких була присвячена окремим аспектам розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів.

У фокусі уваги науковців, у першу чергу, опинився сучасний стан та перспективи розвитку компетентнісного підходу у системі освіти України та методологічно-методичні основи його впровадження у післядипломній освіті. Обговорювалися й інші проблеми, пов’язані із розвитком особистісно-професійної компетентності педагога. Під час доповідей і наукових дискусій було порушено такі важливі питання: зарубіжний досвід формування та розвитку професійної компетентності педагогів; компетентнісний підхід та його місце в умовах організації освітнього процесу; роль і місце інформаційних технологій у системі розвитку професійної компетентності педагога в умовах післядипломної освіти; інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах інклюзивної освіти; науково-методичний супровід формування та розвитку особистісно-професійної компетентності керівників закладів освіти; психологічний супровід розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів; організаційно-педагогічне забезпечення інноваційного розвитку післядипломної освіти на засадах компетентнісного підходу; розвиток особистісно-професійної компетентності в умовах інноваційних змін в Україні.

Окрім досвідчених педагогів та науковців, у роботі конференції взяли участь магістранти комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти спеціальностей 011 Освітні, педагогічні науки та 073 Менеджмент. Це свідчить про усталеність традицій проведення щорічної конференції «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти» та науковий попит і вмотивованість до участі у ній молодих дослідників.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO