Щоб освітнє середовище було безпечним і здоровим
Потребою в організації нових навчальних курсів за вибором стала як необхідність підготовки педагогів закладів освіти різних типів до діяльності над створенням якісного освітнього середовище, так і виклики перед освітянською спільнотою, заявлені в Національній стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (від 25.05.2020).
Реалізуючи рішення колегії і наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації «Про стан функціонування Шкіл здоров’я та впровадження програм здоров’яспрямованого змісту в закладах освіти області» від 04.12.2020 № 502 – ОД та відповідно до замовлень закладів освіти 19-21 травня 2021 року відбулись перші очні курси «Безпечне і здорове освітнє середовище в Новій українській школі».
Учасниками навчання стали 20 педагогів закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти. Спектр навчальних тем, охоплених тематикою курсів, різноплановий і значущий для розуміння характеристики і параметрів функціонування безпечного здорового освітнього середовища. Науково-педагогічні працівники КЗ СОІППО, які проводили навчальні заняття, розкрили певний аспект його сутності. Валентина Успенська – умови організації, критерії і показники безпечного і здорового освітнього середовища, Лідія Коростіль – питання охорони праці в закладі освіти, Ірина Сидоренко та Вікторія Лобода – проблеми насильства, булінгу і кібербулінгу в учнівському середовищі, Наталія Атрощенко – індикатори інклюзивного освітнього середовища. Алла Рябуха, начальник Управління державної служби якості освіти у Сумській області, ознайомила слухачів курсів з вимогами інституційного аудиту до якісного безпечного освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти.
Куратор курсів за вибором, укладач їх навчальної прогрми – Валентина Успенська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник лабораторії здоров’яспрямованої освіти КЗ СОІППО.
Упродовж курсів педагоги працювали над проектом Власного плану дій зі створення у своєму закладі освіти безпечного здорового освітнього середовища. Кожен обирав власну модель, що слугувала підґрунтям системи роботи, та наповнював заходами особистої діяльності за кожним параметром.
За підсумковим онлайн-опитуванням, як зворотнім зв’язком про проведене навчання на курсах за вибором «Безпечне і здорове освітнє середовище в Новій українській школі», кожен педагог підвищив власні знання, набув умінь та ставлень щодо освітнього середовища, яке можна вважати безпечним та здоровим. Саме таке середовище необхідне новій українській школі і потенційно здатне забезпечити формування і розвиток здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
Наступні курси за означеною тематикою будуть проведені у 2022 році.