ВПРОВАДЖУЄМО ПІДХОДИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ОСВІТИ В РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ХІМІЇ
Відповідно до плану освітньої діяльності КЗ СОІППО на 2021 рік, 12-14 квітня проходили курси за вибором для вчителів хімії за темою «Сучасні підходи в робі вчителя при викладанні хімії». Куратор групи – Коростіль Лідія Анатоліївна, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент.
Мета курсу – підвищити методичний та практичний рівень професійної компетентності педагога в напрямку реалізації особистісно зорієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів.
Зміст освітньої програми передбачав поглиблення знань педагогів щодо сутності й особливостей особистісно зорієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів у сучасній освіті; розгляд методики їх реалізації при викладанні хімії; розробка завдань з курсу хімії на основі реалізації сучасних підходів. Дистанційний формат проведення курсів спонукав також більше уваги приділити формуванню ІКТ-компетентності вчителів.
У ході навчання на курсах вчителі працювали з сучасними навчальними застосунками (інтерактивна дошка Padlet, інтерактивний симулятор Phet), об’єднувалися в групи для виконання навчального завдання з подальшою презентацією результатів, виконували самостійно завдання та прикріплювали його в чат групи або у вкладку завдання.
За результатами курсів було проведено два опитування, що передбачали перевірку знаннєвого, діяльнісного та ціннісного компоненту професійної компетентності вчителів з теми курсу. Перевірка знаннєвого компоненту показала, що 83% теоретичного матеріалу було засвоєно і усвідомлено слухачами курсу. При цьому, інформація, що була практично відпрацьована, краще була засвоєна, ніж та що була тільки подана через презентацію. Результати сформованості ІКТ компетентності показали цікаві співвідношення. А саме:
- Чи навчилися ви приєднуватися до наради? (48% - уже вміли; 52% - навчилися).
- Чи навчилися ви користуватися інструментами наради? (39% - уже вміли, 61% - навчилися);
- Чи навчилися ви працювати в окремих кімнатах? (4% - раніше вміли, 96% - навчилися);
- Чи навчилися ви відкривати завдання та прикріпляти його? (43% - уже вміли, 57% - навчилися)
- Чи навчилися працювати з інтерактивним симулятором Phet? (13% - уже вміли, 83% - навчилися, 4% - не навчилися);
- Чи навчилися заповнювати інструкції до самостійної діяльності учнів? (12% - уже вміли, 88% - навчилися);
- Чи навчилися скачувати навчальні фільми з YouTube? (12% - уже вміли, 88% - навчилися);
- Чи навчилися вставляти інформацію і фото в дошку Padlet (35% - уже вміли, 57% - навчилися, 8% - ні);
- Чи навчилися правильно будувати запитання до учнів відповідно до результатів компетентнісної освіти? (8% - уміли раніше, 92% - навчилися).
Отже, слухачі курсів за вибором не тільки поглибили знання з актуальних тем професійної діяльності, а й розвинули ІКТ-компетентність, зокрема щодо роботи в дистанційному форматі.
На підсумковому занятті вчителі висловили свої враження щодо змісту освітньої програми курсів та психологічної атмосфери в групі.
- «Дякуємо за змістовні, корисні курси. Вони дуже збадьорюють, змушують працювати над собою» (Зосим В.Г.)
- «Курси змістовні, пізнавальні, ЦІКАВІ!!! Приємне спілкування, толерантне ставлення. Так тримати! (Романенко І.І.)
- «Дуже вдячна за корисне, практичне навчання, терпимість». (Безусько Н.В.)
- «Дякую Вам за терпіння, розуміння, цікаве і корисне навчання. Усе було чудово». (Гусак Н.І.)
- «Дякую за корисні, інноваційні курси» (Марченко Т.М.)
- «Дуже дякую за якісні, змістовні, діяльнісні курси! Було важкувато, але сподобалося» (Понирко О.В.)
«Хочу подякувати за терпіння, толерантне ставлення до нас і за гарні людські якості». (Кулик В.Г.)