ПІДСУМКИ IV ЕТАПУ XXXIV ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З БІОЛОГІЇ


З 24 по 29 березня 2013 року у м. Донецьку проходив IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології. Команду Сумської області представляли учні, що показали високий (І-ІІ місця) результат на ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології:

-       Биченко Богдан Олексійович, учень 8 класу Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка;

-       Денисенко Кирил Олександрович, учень 9 класу Сумської обласної гімназії-інтернату для талановитих та творчо-обдарованих дітей Сумської обласної ради;

-       Калініченко Каріна Олександрівна, учениця 10 класу Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Охтирської міської ради;

-       Літовченко Богдана Миколаївна, учениця 11 класу Олександрівської гімназії Сумської міської ради.

У IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології змагалися 148 учнів загальноосвітніх навчальних закладів України; з них 35 учнів 8 класу, 31 учень  9 класу, 41 учень 10 класу та 41 учень 11 класу.

 

Олімпіада проходила у два тури – практичний та теоретичний (тести). Тестові завдання IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, подібно до міжнародних олімпіад, складалися з трьох частин: тести груп А, Б та В. Відповіді на теоретичні завдання передбачали поглиблене вивчення розділів біології: ботаніки, зоології, біології людини, мікробіології, вірусології, молекулярної біології тощо. Крім репродукції фактичних знань, завдання вимагали вміння ці знання комбінувати, аналізувати, «видобувати» з графіків, діаграм, таблиць, малюнків та робити висновки. Тести групи В були різноплановими та досить складними. Їх не можна звести до певного шаблону. Учням 10-11 класів було запропоновано майже однаковий підбір завдань, тематика яких охоплювала весь курс біології, адаптований до програми міжнародної олімпіади. Не менш різноманітними були завдання практичного туру, які визначалися специфікою різних галузей біології та вимагали від учнів вмінь оперувати лабораторним обладнанням. Так, наприклад,               в 11 класі була запропонована робота «Препарування комахи», в 10 класі – «Препарування крила птаха. Макро- та мікрорівень». Деякі завдання включали класифікацію організмів латинською мовою.

За результатами змагань, протягом останніх восьми років, команда Сумської області завжди поверталася з дипломами переможців (2005 р. – 2 дипломи, 2006 р. – 3 дипломи, 2007 р. – 2 дипломи, 2008 р. – 1 диплом, 2009 р. – 3 дипломи, 2010 р. –          3 дипломи, 2011 р. – 1 диплом, 2012 р. – 2 дипломи). Але цього року не отримала дипломів переможців, маючи достатньо високі бали. Учні посіли 4-7 місця загального рейтингу. Відставання від третіх місць коливається від 1,5-2 до 11 балів.

У першу чергу, це пояснюється тим, що з року в рік рівень складності Всеукраїнської олімпіади піднімається до завдань Міжнародної олімпіади з біології. По-друге, конкурувати в сучасному науковому біологічному середовищі можливо лише за умов поглибленого вивчення біології, як в спеціалізованих навчальних закладах, гімназіях, ліцеях, так і в загальноосвітніх навчальних закладах за наявності потужної матеріальної бази (обладнання, літератури) та вчителя біології, який вміє працювати з обдарованими учнями. Хоча в Сумській області працюють учителі-професіонали, та без співпраці з викладачами вищих навчальних закладів   на сьогоднішній день не обійтись. Щодо профільного навчання з біології – то, нажаль, можна констатувати, що більшість учнів неконкурентноспроможні на республіканському рівні.

Рекомендації щодо роботи з обдарованими учнями:

       Сумському ОІППО ускладнювати завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, провести семінар у вересні 2013 року за темою «Перспективні форми та методи діяльності вчителя біології у роботі з обдарованими учням»;

       методистам біології районних (міських) методичних кабінетів – посилити контроль за викладанням біології в загальноосвітніх навчальних закладах; підвищити рівень професіоналізму вчителів, що викладають біологію на профільному рівні шляхом навчання тощо;

        учителям загальноосвітніх навчальних закладів опрацьовувати завдання   ІІІ та IV етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади на Українському біологічному сайті (http://www.biology.org.ua) та взаємодіяти з викладачами вищих навчальних закладів під час підготовки учнів до участі в олімпіаді.

До відома – у рамках олімпіади з біології другий рік поспіль був проведений конкурс «Нейро-2013», в якому брали участь учні 9-11 класів. Від Сумської області виступали троє учнів – 8, 9, 10 класи. Учениця 10 класу Калініченко Каріна отримала диплом ІІІ ступеня. Слід відмітити Биченко Богдана, учня «Кадетського корпусу», який один з не багатьох восьмикласників наважився брати участь у «Нейро-конкурсі», не зважаючи на те, що нервову систему ще не вивчав. Він був заохочений організаторами конкурсу дипломом учасника та цінним подарунком.

Для школярів були створені належні умови для роботи та відпочинку. Учасники олімпіади відвідали Донецький ботанічний сад Національної академії наук України, найбільший стадіон Європи – Донбас-Арену, здійснили екскурсію містом, познайомились з однолітками. На жаль примхи погоди не дали можливості організаторам повністю реалізувати культурно-просвітницькі заходи.

 

 

Голубенко Т.С., методист з біології


Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.