Формування академічної доброчесності у школі
У рамках співпраці щодо реалізації Проекту формування академічної доброчесності в школі (SAISS) 21 листопада 2019 року на базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти була проведена зустріч із Тарасом Тимочко, представником організації «Американські Ради з міжнародної освіти: ACTR/ACCELS», яка через партнерство з Посольством США в Україні та за сприяння Міністерства освіти і науки України реалізує цей Проект. Учасниками зустрічі були слухачі курсів інституту, вчителі іноземної мови та вчителі української мови та літератури закладів загальної середньої освіти. Мета зустрічі - формувати уявлення про основи академічної доброчесності та нової шкільної культури; виявити особливості освітнього процесу, які впливають на стан академічної доброчесності у закладах загальної середньої освіти України.
Проректор КЗ СОІППО Світлана Панченко відкрила зустріч, підкреслюючи важливість дотримання принципів, норм, правил академічної доброчесності в освітньому процесі усіма його учасниками – учнями, вчителями, адміністрацією, а також потребу підвищення компетентності учасників освітнього процесу закладів освіти у питаннях академічної доброчесності на виконання статті 42 Закону України «Про освіту», реалізації масштабної реформи, яка описана в концепції «Нова українська школа».
Тарас Тимочко зазначив, що академічна доброчесність є невід’ємною складовою забезпечення якості освіти, а дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання та викладання в школі впливає не лише на якість шкільної освіти, а й на формування цінностей випускників. Закон України «Про освіту» 2017 року окремо наголошує на важливості та обов’язковості забезпечення принципів академічної доброчесності у освітньому процесі під час навчання та викладання, дає визначення таким поняттям як: «академічна доброчесність», «об’єктивне оцінювання результатів навчання», «порушення академічної доброчесності», «списування» тощо та визначає основні види академічної відповідальності.
До уваги слухачів був представлений онлайн курс для широкого кола слухачів, зацікавлених в розвитку відповідних навичок з академічної доброчесності на платформі EdEra, в якому розглядається поняття «академічна доброчесність» та можливості вчителя у формуванні культури академічної доброчесності в учнів. Курс пропонує також практичні інструменти для роботи з учнями старших класів: методичні рекомендації, робочий зошит, сценарії уроків, презентації, інтерактивний тест.
Робота завершилась активним обговоренням питань в рамках тематики зустрічі. Учасники заходу отримали інфографіку українською та англійською мовами.
Попереду — низка інформаційно-просвітницьких заходів: міні-курси з основ академічної доброчесності, практичні семінари для педагогів закладів загальної середньої освіти і методистів, національний конкурс есе для учнів 9-11 класів, національний тиждень академічної доброчесності у школах, мотиваційні лекції та залучення «посланців доброї волі». Важливим моментом у дотриманні норм академічної доброчесності в навчальному процесі у школі стане підвищення довіри як до результатів навчання, так і довіри між усіма учасниками освітнього процесу (учнями, вчителями, управлінцями тощо), і в майбутньому – підвищення рівня суспільної довіри між громадянами України.