STEM-ПІДХІД В ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ, ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ТА ТВОРЧО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
На виконання плану роботи науково-дослідної лабораторія STEM-освіти за сприянням Інституту прикладної фізики Національної академії наук України (м.Суми) та ПРАТ «Електровимірювач» (м.Житомир), 2 жовтня, на базі інституту було проведено обласний науково-методичний семінар «STEM-підхід в організації навчально-дослідної та творчо-експериментальної діяльності учнів при вивченні природничо-математичних дисциплін».
Аналізуючи стан упровадження Програми SТЕМ-освіти у закладах освіти області, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з наукової роботи КЗ СОІППО Грицай Сергій зазначив, що науково-дослідна лабораторія STEM-освіти активно працює над реалізацією державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» щодо посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях.
Сударєва Галина, старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту акцентувала увагу учасників семінару на тому, що одним із актуальних напрямів інноваційного розвитку природничо-математичного і гуманітарного профілів освіти виступає STEM-орієнтований підхід до навчання. Досконале володіння методикою упровадження в навчальний процес STEM-освіти сприяє популяризації інженерно-технологічних професій серед молоді, підвищенню поінформованості про можливості їх кар’єри в інженерно-технічній сфері, формуванню стійкої мотивації у вивченні навчальних дисциплін.
Про розвиток науково-технічного напряму навчально-методичної діяльності в закладах загальної середньої освіти та основні тенденції розвитку STEM-освіти, зокрема, міждисциплінарних підходах у побудові навчальних програм та їх дидактичного забезпечення в умовах модернізації змісту природничо-математичної освіти доповіла присутнім керівник науково-дослідної лабораторія STEM-освіти, старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти Кода Світлана. Особливу увагу було приділено стратегіям, що сприяють інтелектуальному розвитку педагогів та удосконаленню їх фахової компетентності в умовах реформування освіти.
На необхідності використання SТЕМ-обладнання в процесі організації дослідно-експериментальної роботи, як закладами позашкільної так і загальної середньої освіти, наголосила кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти Сєрих Лариса.
Майстер-класи по використанню навчального обладнання в процесі організації навчальної та дослідно-експериментальної роботи з фізики провели Лопаткін Роман, завідувач науково-дослідного Центру навчально-наукових приладів Інститут прикладної фізики Національної академії наук України та Острогляд Іван, начальник методичного відділу ПРАТ «Електровимірювач».
Учасники семінару виразили щиру вдячність за сприяння інституту, зокрема лабораторії, розвитку науково-методичної бази STEM-освіти на Сумщині. Присутні також активно обговорювали актуальні питання STEM-освіти, висловлювали власні пропозиції і побажання щодо подальшої співпраці.