ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ПОШУКОВИЙ ПРОЕКТ «ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ СЕРВІСНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ»

на головну res15 вересня 2016 р. у м. Київ, під час Всеукраїнської наради – «круглого столу», у якому взяла участь Удовиченко І.В., проректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Інститутом модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України оприлюднено ініціативу щодо започаткування Всеукраїнського науково-пошукового проекту «Організаційно-педагогічні засади сервісного обслуговування закладів освіти в умовах децентралізації управління освітою» (керівник – Завалевський Ю.І., в.о. директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, д.пед.н., професор).

Питання, які розглядались під час комплексного обговорення, дискусій та висвітлювались у тематичних доповідях учасників наради – «круглого столу»:

  • реорганізація органів управління освітою в сервісні центри з обслуговування закладів освіти;

  • делегування адміністративних і навчально-методичних повноважень на рівень навчальних закладів;

  • повноваження апарату виконавчих органів влади та зі спеціальною компетенцією об’єднаних територіальних громад у галузі освіти;

  • організація та надання навчально-методичних послуг освітнім закладам та установам об’єднаних територіальних громад в умовах децентралізації органів управління освітою.

З доповідями та презентаціями виступили:

  • Пушкарьова Т.О., начальник відділу проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, к.пед.н., професор;

  • Литвиненко Г.М., старший науковий співробітник відділу проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, доцент;

  • Клясен Н.Л., старший науковий співробітник відділу проектного управління ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, к.пед.н., доцент;

  • Мельник Н.А., проректор з науково-методичної роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, к.пед.н.;

  • Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, к.пед.н., доцент;

  • Боднар О.С., в. о. завідувач кафедри методології та менеджменту освіти Тернопільського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, д.пед.н., доцент;

  • Федоров Г.В., доцент кафедри соціального захисту Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, к.пед.н.;

  • Грекова І.В., начальник гуманітарного відділу Солонянської селищної ради Солонянської об’єднаної територіальної громади Дніпропетровської області;

  • Сідокур С.І., завідувач Полтавського районного методичного кабінету Полтавської області та ін.

Ключові меседжі, які було виголошено протягом робочого зібрання:

  • Соціально-освітні перетворення у нашому суспільстві особливо впливають на структуру управління методичною роботою. Сьогодні методична служба – на шляху до якісно нового способу функціонування, який ще не має достатньо обґрунтованої позиції з правової, організаційно-управлінської та науково-педагогічної точок зору.

  • Розробка нових стандартів післядипломної педагогічної освіти, активний досвід інтенсивного впровадження інноваційних форм і методів методичної роботи вимагає перегляду та переорієнтацію стилю і методів управління науково-методичною діяльністю.

  • Основне завдання, яке стоїть перед методичною службою – побудова нової гнучкої моделі регіонального методичного сервісу, яка б оперативно та своєчасно реагувала на потреби суб’єктів педагогічної діяльності.

  • Науково-методична робота, що реалізується на базі методичних кабінетів (центрів), розглядається в сучасних умовах як система з основними її ознаками організаційного та науково-методичного забезпечення неперервного духовного та професійно-творчого розвитку особистості педагогічного працівника в міжкурсовий період, що є дієвим засобом педагогічного управління навчально-виховним процесом у загальноосвітніх закладах і динамічною системою, управління якою передбачає адекватні до змін управлінські заходи.

  • У сучасній науково-методичній літературі науково-методична робота розглядається в двох аспектах: управлінському – як складова організаційної структури управління освітнім процесом, що реалізується на засадах методичного менеджменту та професійно-освітньому – як структурна ланка системи безперервної педагогічної освіти, компонент надання освітніх послуг навчальним закладів.

  • Аналіз нормативно-правової бази з питань освіти, науково-методичної, педагогічної літератури засвідчив недостатню розробленість законодавчих положень про напрями розвитку, варіативність науково-методичних установ. Окрім цього, на сьогодні простежується недостатня увага науковців щодо переосмислення змісту, форм діяльності працівників органів управління освітою, науково-методичних установ в умовах сучасних суспільних змін і реформування освітньої галузі.

За результатами обговорення, з метою реалізації Всеукраїнського проекту, було створено три робочі підгрупи:

  • з розробки нормативно-правоих актів щодо діяльності органів управління освітою;

  • з розробки нормативно-правових актів щодо діяльності сервісних центрів методичного обслуговування;

  • з розробки рекомендацій щодо надання освітніх послу навчальним закладам територіальних громад.

Керівником підгрупи з розробки нормативно-правових актів щодо діяльностісервіснихцентрівметодичного обслуговування визначено Удовиченко І.В., проректора з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO