Психологічні хвилинки як засіб емоційної стабілізації учнів

logoСьогодні наші діти повертаються до навчання. Відкриття шкіл – це складно, але правильно, адже повернення до навчання нагадує про мирне життя. Зараз усе, що пов’язуватиме нас із життям до війни, з періодом стабільності, є вкрай важливим.

У той же час ми розуміємо, що війна є травматичною подією, яка накладає відбиток і на освітній процес у тому числі.  А тому в умовах воєнного стану ми не можемо очікувати, що під час цього дистанційного навчання ми досягнемо особливих навчальних успіхів наших дітей. Це навчання їм першочергово потрібне для того, щоб вони відволіклися від постійного стресу, для того, щоб стабілізувати їх стан після всіх тих нових проблем, або жахів, які з ними відбулися, і які продовжують відбуватися далі.

На сьогодні потреба в емоційній стабілізації більша, ніж у конкретних логічних знаннях. Адже усі когнітивні процеси викривлені, уповільнені, дитині треба здолати більше перепон і напруження, іншими словами, травмовані діти відчувають певні труднощі з концентрацією, увагою та поведінкою.  

Крім того, серед наших учнів на сьогодні є дуже різні категорії дітей. Є ті, хто втікали від війни разом з мамами за кордон і зараз знаходяться в чужій країні, є ті, хто були змушені залишити рідні домівки та переїхати в інші регіони України, є ті, хто чекають на повернення рідних  із зони бойових дій, є ті, хто мали травматичний досвід перебування в бомбосховищах, і є ті, хто до цього часу живуть від тривоги до тривоги, продовжуючи спускатися в холодні укриття разом зі своїми родичами, є ті, хто бачили руйнування домівок, а вибухи і стрілянина будуть їм ще не раз вчуватися навіть при переїзді на відносно мирні території. Всі ці діти більшою або меншою мірою зазнали та продовжують зазнавати великого стресу. Вони продовжують жити в інформаційному потоці, пов‘язаному з війною.

Тому сьогодні головне завдання освітнього процесу, і на цьому наголошує Міністерство освіти і науки України, – це стабілізувати психологічний стан дітей, відволікти їх на конструктивну діяльність і при цьому спробувати діагностувати їх прогалини в знаннях і допомогти їх заповнити. 

З огляду на це, важливим є проведення перед заняттями психологічних хвилинок. Ці хвилинки проводяться практичними психологами, соціальними педагогами закладів освіти. Їх мета –  налаштування дітей на уроки. Це можуть бути вправи щодо зниження тривоги, емоційної напруги, зняття стресу та налагодження на урок,  дистанційне «чаювання», під час якого діти та дорослі могли б поділитися своїми почуттями та переживаннями тощо.

За умови відсутності у закладі спеціаліста психологічної служби можна скористатися відеороликами, розробленими практичними психологами закладів освіти області. Відеоролики розміщено у рубриці «Психологічна допомога під час війни» (рубрика «Відеоролики психологічних п’ятихвилинок»).

Вашій увазі ми пропонуємо відеоролики, підготовлені практичними психологами закладів освіти області.

Людмила Галигіна (м Ромни)

Інна Садовська (м Ромни)

Акименко Марина (Миколаївська селищна ОТГ)

Марина Акименко (Миколаївська селищна ОТГ)

Анна Юсиченко (Бездрицька ОТГ)

Анна Юсиченко -2 (Бездрицька ОТГ)

Анна Юсиченко - 3 (Бездрицька ОТГ)

З турботою, навчально-методичний центр психологічної служби КЗ СОІППО

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO