Обласний науково-практичний вебінар «Дитина з розладами аутичного спектру в закладі загальної середньої освіти»

003 1Аутизм є найзагадковішим явищем в сфері спеціальної педагогіки, психології, психіатрії, медицини та генетики.

Прагнення зрозуміти дитину з РАС у всіх тонкощах її проявів можна визначити як одне з головних завдань вчителя та асистента вчителя. Адже таке розуміння дасть можливість пояснити деякі особливості дитини (страхи, фобії, фантазування, аутистимуляції, стереотипії, ехолалії та фрази- штампи), а також передбачити можливі негативні реакції на ті чи інші стимули навколишнього середовища, спровокувати потрібні реакції для розвитку відповідних умінь та навичок, обрати індивідуальну траєкторію розвитку дитини. З огляду на це виникає гостра потреба у проведенні науково-методичних заходів з питань організації освітнього середовища для дітей з розладами спектру аутизму.

Відповідно плану роботи науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 24 грудня 2021 року відбувся обласний науково-практичний вебінар «Дитина з розладами аутичного спектру в закладі загальної середньої освіти».

Захід відкрила та провела керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Любов ПРЯДКО.

Актуальним питанням вебінару стало обговорення проблеми специфіки навчання дітей з розладами аутичного з теоретичної та практичної точки зору. Оскільки провідною ознакою розладів аутистичного спектру є недостатній розвиток навичок комунікації, соціальної взаємодії, або інакше – соціальної комунікації, то всі обговорені питання стосувалися саме цих аспектів. Учасники вебінару мали змогу зрозуміти внутрішній світ дитини з аутизмом через призму думок і поглядів самих людей з аутизмом Джима Сінклера та Стівена Шора.

Завідуюча лабораторією Прядко Л.О. зазначила, що основними проблемами, з якими зустрічаються діти з такою специфікою розвитку є: труднощі організації власної діяльності та поведінки, зокрема продуктивної навчальної діяльності; виражена нерівномірність недостатність розвитку пізнавальної діяльності в цілому; проблеми у встановленні продуктивних взаємодій з оточуючими та соціально-емоційної взаємодії; потреби у спеціальній організації освітнього простору; необхідність використання спеціальних прийомів та методів під час їх навчання.

З огляду на це, на вебінарі було розглянуто основні питання, які цікавлять сучасну педагогічну спільноту.

Старший викладач кафедри психології Сумського ОІППО Борцова Муза Володимирівна розкрила особливості психічного розвитку дітей з розладами спектру аутизму.

Директор КУ Інклюзивно-ресурсний центр №1 Сумської міської ради Крикуненко Юлія Олександрівна ознайомила учасників вебінару з особливостями мовлення дітей з розладами аутичного спектру та їх впливом їх на соціалізацію.

Член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО Клочко Оксана Миколаївна висвітлила проблему психолого-педагогічного супроводу батьків дітей, які виховують дітей з розладами аутичного спектру.

Завідуюча лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО Прядко Л.О розкрила питання специфіки навчання дітей з розладами аутичного спектру у закладі загальної середньої освіти, акцентувала увагу учасників на особливостях організації уроку в класі, труднощах навчання та шляхах їх подолання.

Асистент вчителя Сумської ЗОШ № 23 Скринник Юлія Олександрівна висвітлила власну інклюзивну практику асистента вчителя з дитиною, яка має розлади аутичного спектру, навела приклади з власної педагогічної діяльності.

Дуже цінним був виступ практичного психолога Пономаренко О. М. щодо особливостей практичної роботи психолога з дитиною, яка має розлади аутичного спектру: з досвіду роботи .

Також учасники вебінару мали можливість задавати актуальні питання доповідачам і отримати вичерпні відповіді, та матеріали вебінару на електронні скриньки.

Таким чином, на вебінарі учасники мали змогу детальніше зрозуміти внутрішні світ таких дітей та особливості корекційної роботи. Адже без корекційної роботи з ними, без віри у їх сили ми не зможемо цей світ зробити для таких діток кращими. наприкінці вебінару завідуюча лабораторією Прядко Л.О. процитувала відомого професора з аутизмом Стівена Шора: «Якщо ви зустріли одну людину з аутизмом, ви зустріли лише одну людину з аутизмом». Жодного секрету немає. Жодної «чарівної таблетки» немає. Ми повинні робити все можливе, щоб знайти підхід саме до своєї дитини. І знати, що навіть якщо результати наших занять не завжди є помітними, вони є. Якість життя дитини в будь-якому випадку буде кращою, ніж без цих занять. Навіть якщо вона не стане потім всесвітньо відомим професором». 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO